Monday 28 September 2009

klinik..

salam seme..
pg tadi bwk mizan p klinik tuk inject 2 bln..kul 7.50 dah sampai kat kinik ambil no giliran no 14..kul 8.15 baru nurse mula panggil no.1..kul 9.00 smpai turn mizan..nurse ukur lilit kepala pastu ukur lilit dada pastu ukur panjang..tapi panjang mizan pelik..bulan lepas panjang 61 cm bln ni 59 cm..ralat kayu pengukut nurse tu ckp..tiba time nak timbang nurse mintak bukakan pampers skali buka pampers mizan berak plak..kene la p basuh berak mizan dulu..pastu baru timbang..berat mizan skang dah 5.8kg..pastu pakaikan blk baju n lampin dia..pas siap seme aku g kat nurse yg timbang dia tadi tny pas ni nak kene g blk mane lak tuk cucuk..dgn selambanya nurse tu jawab " puan ubat tuk inject 2 bln dah abis stock la..puan dtg lain kali la" aku tny blk "biler stock sampai" nurse tu jwb blk.."tak tau lagi la puan stock dah lama abis tp tak sampai2 lg..lmbt lg stock baru nak sampai puan, puan dtg lain kali la tuk inject"..aku jwb blk dgn suara dah sedik kuat " kenapa tak ckp awl2 ubat dah abis masa sy register tadi, ni dah mebazier masa tau saya tunggu dr tadi" Nurse "tu la puan lupa"...aku dah bengang terus blah dari klinik tu pergi klinik swasta inject je kt swasta lagi senang..aku slalu jerk ader mslh dgn klinik kerajaan kat kuantan ni dari mase aku mengandung lagi..huhuhuhu..bln2 seterusnya rasa cam dh mls nak bwk g klinik kerajaan..mase nak inject mizan aku tak pegang pun dia..FAI yg pegang..aku tak sanggup tgk ank aku kene inject sedih..mase bln pertama dulu pun mak aku yg pegang dia aku duk kat luar jerk..pas kene cucuk memang kuat mizan nangis..sib baik pas FAI pujuk kejap jerk dan berenti nangis..pastu terus blk umah bg dia mkn ubat deman n antar ke umah pengasuh dia..harap2 dia tak demam pas kene inject

No comments: