Sunday 13 December 2009

merajuk..

salam seme...
hari ahad semalam terbaca satu artikel dlm metro mengenai pasangan yang diragut smpai suami dia meninggal kat taman maluri tu..dlm artikel tu dia citer mengenai perkeso bagi duit kat isteri dia..disebabkan FAI kerja perkeso aku tny la beberapa seoalan cepu mas..antara dialong-dialongnya berbunyi seperti berikut :

Aku : Klu accident bkn waktu kerja perkeso bayar gak ke pampasan?
FAI : Bayarlah.
Aku : Kan dia accident time tak kerja?kata perkeso bayar klu accident time kerja jerk?
FAI : Perkeso bayar gak..Bayar tuk Khairat kematian n ...........(ni istilah dia aku pun tak ingat dah dia sebut pe, susah sngt)
Aku : oooo..abis tu klu abg accident time mlm tak kerja ayg dpt duit gak la..
FAI : Dapatlah...
Aku : Biasa dia bayar cam ner? Brape?
FAI : tgk pada gaji suami dia la..klu gaji suami dia byk, byk la dapat klu skit, skit la dapat (merujuk pada kes ragut tadi)
Aku : ooooo...klu abg accident meninggal ayang dapat berapa ringgit???(bkn nak doakan sj tny)
FAI : kira ah sendiri..(sambil jeling ala-ala menghunus pedang gitu)
Aku : mana pandai nak kira sendiri..

pas2 FAI dh tak layan dh aku..huhuhuhu majuk la tu burok benor org tua merajuk..sib baik merajuk kejap jerk, klu tak haru gak nak pujuk org tua ni..

'Ya Allah kau panjangkan lah usia suamiku..Klu mati tu menghampiri kami kau tabahkanlah hati kami menerima dugaanmu YA Allah..Tanpa suamiku aku umpama jasad tanpa roh" Amin

1 comment:

Mencari Redha Illahi said...

lawak lah ko nie ina. bley plaks tanye cam tuh. mane xmajok laki kamu tuh.hahaha