Monday 4 April 2011

nak kene marah dulu

salam.... uoll bayar bill cam ner ??? i bayar bill via cimbclicks.. dah 2thn i bayar bill ngan cara ni xpernah ader masalah pun.. ni bkn nak memburukkan mana-mana pihak.. tapi i bercerita dari pengalaman sendiri ok.. slain bayar bill top up hanphon pun dgn cimb ni.. nak dijadikan cerita masa PRK ari tu memang byk guna phon.. so i memang byk la top up.. i tak guna bill pun.. sbb ari2 biasa phon i tak pernah digunakan tuk call out pun.. plg2 pun i guna tuk miscal FAI jerk.. cam biasa i msuk cimbclicks tuk top up.. proses cam biasa n berjaya... duit pun dia dah tolak... tgu punya tgu top up tu tak masuk2 gak.. biasa dia masuk terus jerk pas berjaya tu.. esoknya top up tu tak masuk gak lagi so i call la CC cimb.. wak report dia mintak no kad, ic no phon masa transaksi n bla3.. operator tu ckp dia akan repot ke celcom n topup tu akan masuk dgn segera ke no i.. ok la... i tgu lagi.. smpai next weeknya tak masuk gak.. i call blk dia cakp ader terima reaport i last week.. so i ckp klu dah kenapa topup tu xde pun lagi atau nak call celcom sndiri.. yg ni org lain plak yg angkat.. dia ckp dia ader dealer dia sendiri tuk topup.. bkn dgn celcom terus.. ok i sabar lagi.. yg tu ckp lain yg ni ckp lain.. dia janji akan proses report i segera.. i tgu lagi... smpai next weeknya plak xde lagi.. i dah hilang sabar.. cal blk CCcimb tu... ckp sal report i.. cam biasa mintak blk detail2 tu.. sahkan ader terima report i... akan proses.. i dah mls nak tgu so i punya ayat lbh kurang cam ni la.. (nada sedikit tinggi n ala2 mak tiri gitu) i tak nak dah top tu.. sementara tgu uoll proses i punya report i dah topup manual beberapa kali dah.. cam ni la i dah tak nak topup tu.. i nak duit i blk.. operator: kita tak leh nak pulangkan duit blk cik..kita akan try bagi top up tu.. i : mcm ni la i dah tgu dekat 3 minggu dah cal 3 kali i mls nak tgu u punya proses lagi.. i tak tau u nak wak cam ner.. tapi yang i tau klu smpai t.hari ni (mase tu i cal pagi) duit atau topup i xterima..i akan ambik tindakan yg lbh panjang.. i ckp terima kasih n terus letak phon.. selang 10minit pas tu terus topup tu masuk ke phon i.. bleh plak masuk terus topup i tu.. mentang2 la sblm ni i berlembut tak de nak proses pun.. biler i dah mengamuk cam laju plak i dpt topup tu.. wpun i top up 50rgt jerk.. tapi org yg xkaya cam i ni duit tu byk tau..

4 comments:

-Sara- said...

ishh, tah ape2 je kn! sape xbengang smpai 3mgu, gilo!

sara pn slalu topup pki online ni, tp sara pakai maybank2u, die bg pin no mcm biase kite bli topup tu, so senanglah sket kan, xdelah duet kne tarik tp topup xmsuk2..hehe

dianizan said...

sara : nak wak cam ner sara..nasib tak baik ari tu nak terkena..lain2 hari ok jerk..

dakcik said...

gilo! ade jgk masalah top up mcm nie..tp ain kalo top up ikut maybank ain amik yg ade pin..sbb dlu dah penah kene sekali..

dianizan said...

ain : top up tu memang ader no pin pun..seme urusan memang dia akan bagi no pin..