Wednesday 20 January 2010

Potong

Salam seme...
ptg semlm mendapat berita yg tak gemar didengar..1 of staff at Biro Bantuan Guaman ckp opis diorg dh terima surat elaun cola akan dipotong start this mac..opis aku tak de terima pe2 surat lg..klu betul la elaun cola dipotong ppeerrgghhhh.!!!!tolong ah jgn kejam sngt..dh la harga brg naik cola lak kene potong..klu potong elaun yg sikit jerk tak terasa la kot..tapi klu RM200 (kt kuantan) kene ptg aku rasa ramai yg xsetuju..aku rasa iklan potong tu memang sesuai la tuk thn ni..start this year kt opis aku wak law br claim ot limit to RM150 only more than that akan dipotong n u've to claim cuti gantian, pas diumumkan ramai la yg wak muka masam (terutama yg perbelanjaan bergantung pada ot) sbb kat opis aku claim ot diorg seme plh sikit RM400-500 setiap bln tak termasuk claim tnt ..bajet semasa opis aku dipotong sebanyak 400k banding dgn last year..aku tak kesah la kan klu elaun kene potong sbb kan ekonomi tak stabil lg..gov hasil tak masyuk sngt..tapi biler ader benda2 yg dibuat aku rasa begitu membazir n tak mendatangkan faedah memang aku kesah ah elaun tu kene potong..

1 comment:

sue_eila said...

dgr cerita mcm comfirm je kena potong...adehhh gila2 kena budgetla kalau camni hu...hu..